september 06, 2007

Mitt nya liv

Jaha, nu är jag working girl igen då. Jag är inne på min tredje vecka på det nya jobbet och det känns mycket bra. Det är roligt att, efter så många år på samma arbetsplats, se vad jag faktiskt har att bidra med här ute i världen.. Och jag känner mig så efterlängtad och välkommen av alla - kul!

Och Stefan är numera hemma-pappa och trivs med det. Filip har börjat med lite lätt inskolning på dagis för att vi ska garantera vår plats till januari. Det känns så tidigt, han är den enda som inte går ännu, men han verkar tycka det är kul ändå. Och han stryker ju längs med väggarna så.. Han ser så rolig ut när han kommer stapplande och kikar fram bakom dörrkarmen ;)

Men nu till något mindre roligt.. jag har fått fortkörningsböter..:(. På en 30 väg och jag körde 44 km. Jag såg ju poliserna och tänkte att det var lugnt för jag var helt inne på att det var 50 där. Men icke sa nicke.. och hur mycket det kostade sen då.. 2 400:- . Jag blev helt förstörd och började gråta i bilen och polisen som stod och skrev försökte trösta.. "Ja, jag förstår att det känns tungt.." osv. FY, dom pengarna kunde jag ha gjort mycket kul för. Men om jag ska se något positivt så var det tur att jag inte körde 2 km till för då hade jag blivit av med körkortet också. Nu är jag supernoga att kolla 30 skyltar kan jag säga.

Nu ska jag gå och sova för imorgon blir det party med gamla jobbgänget. Min hejdå fest! Kul ska det bli, men sorgligt också ska det bli.

4 kommentarer:

Maria sa...

Usch, inget kul med böter. Hoppas det var en kul kväll i fredags. Önskar att jag hade varit med, men ibland blir det inte som man själv vill... KRAM

Sofie sa...

Hej Anna-Karin!
Jag visste inte att du hade en blogg! men nu vet jag...
Usch vad jobbigt med boter.. ar inte avis pa den! Det ar ju super mkt pengar!! Helt galet.
Jag har det jatte bra I Sydney, nu borjar det bli lite var o varmen kommer tillbaka! Langtar till att kunna ligga pa beachen efter jobbet... he he
Vad har du fatt for jobb?
kram kram

annelie sa...

Osis med böter men kul att du trivs med nya jobbet. Kram!

Anna-Karin sa...

maria: Jag önskar också att du hade varit med! Det var så roligt och Tack för fiin present. Men vi får ses snart ändå. KRAM

sofie: ja, vad kul att du hittade hit. Jag är inte så flitig bloggare, men ibland så.. Oh vad härligt det låter med sol och beach! Jobbar nu på nytt ställe men inom samma bransch, och mer åt mötes-och designsidan. Vi kan mailas. KRAM

annelie: nej bötern var verkligen ingen kul historia.. Men jobbet är desto roligare! KRAM