april 20, 2008

Citronfjärilar och annat..


Idag såg jag årets första fjäril - en Citronfjäril.
Jag har hört sedan barnsben att den första fjärilen man ser på året betyder något. Är den ljus betyder det lycka, är den mörk betyder det otur. (Kommer det typ en Nässelfjäril så brukar jag blunda.. och vänta på den ljusa istället:)) Men vad härligt att jag fick se den ljusa först i år då.. Kanske var det den som hjälpte till så att jag till och med fick "trädgårds-energi" - vilket inte händer jätte ofta.. Jag har en svärmor som har de grönaste fingrar så jag får mycket hjälp! Men som sagt idag var det riktigt roligt att göra fint på vår lilla tomt, också var Elias och jag och köpte lite plantor så nu känns det vårigt!

Elias fotboll har kört igång idag också - ytterligare ett vårtecken. Det var så kul att se honom på planen idag. Han har vuxit enormt sedan i höstas då han tyckte det var kul i en kvart och sen sprang omkring och lattjade med annat. Men idag var han med hela tiden och han slet och sprang hela tiden! Och han tyckte det var roligt, o det är ju det viktigaste.

3 kommentarer:

Maria sa...

Så kul att du bloggar lite igen:) Låter som att ni har haft en härlig helg. Ringer dig i veckan o bestämmer tid så att vi äntligen ses!!! KRAM

Anna-Karin sa...

Hej, Är du vaken än :) Var precis inne på din sida o kollade. Vad fin din nya sida är. Ja vi hörs av till veckan!! Kram o Godnatt

Tvillingmor sa...

Vad du kan fjärilar!
Denna vår kommer att bli ovanligt ljus, det känner jag på mig.
Kramisar