september 09, 2008

Nu är den hemma..

Det blev den lille silver Beetle'n! Nu är den min. Hämtade den ikväll och körde hem i regnet..

Varje Beetle har ju sin egen blomma. Och min har en cremefärgad Gerbera. Den här bilen känns så rätt, såå jag!

Inatt får den stå parkerad bredvid huset så den blir lite hemmastadd och vet var den bor:)


Mötet med säljarna fick en oanad utgång. Det var ett av de där sällsynta mötena som sker där det finns så många gemensamma kopplingar. Det visade sig att killen var utbildad kock och blev jätte intresserad av min arbetsplats, (vi söker kock), han hade gjort ett arbete om min förra arbetsplats platta organisation och, kom vi fram till, intervjuat mig via telefon. Tjejen hade tidigare jobbat inom hotellbranschen så vi hade också lika bekantskaper.. osv osv.. Jag var hos dem i över en timme för vi hade så mycket att prata om. Jag kände så igen mig i deras situation som jag och Stefan själva var för tio år sen. Vi var i samma situation som dem, bodde på samma ställe som dem osv osv. Ja, en mycket intressant o givande kväll. Också har jag ju blivit med bil på köpet, så cool!

4 kommentarer:

Malle sa...

Åh, vad fiiin den är... Ja, det är verkligen du! Passar som handen i handsken... =) Måste få prova den nån dag... kanske vill ha en jag med... *s*
P.s. Du lät som ett barn på julafton i morse när du hade ringt... Förstår att du är glad!
Grattis!
P & K

Maria sa...

Jättefin och JA det är verkligen du:) KRAM

Tvillingmor sa...

Grattis! Ser fram emot en tur :-)

Nyhems byggnadsvård sa...

Vilken pärla!
Det har väl hänt lite med bilmodellen, men jag hade faktiskt en guldfärgad bubbla en gång för hundra år sedan. Min bästa bil (och värsta, när jag fick TVÅ ettor och hela ELVA tvåor på en besiktning...)Visst är det underligt (och underbart) med möten. Ha det jättebra hela familjen! MVH Anneli