januari 08, 2010

..mer nyår..

Jag lovade ju lite fler bilder från nyår med vår fina och goda mat. Bilderna är tagna med min gamla hederliga Canon systemkamera. Tycker nog att den håller måttet rätt så bra fortfarande, men det är ju lite bökigt att hålla på att framkalla bilder, också det där att inte kunna se resultatet av bilden direkt. Men nu har jag ju min lilla Canon också :-)

Ja, ja, nog om det, här kommer bilderna.



Vi inledde nyårsfirandet med champagne, en Pol Roger. Till den njöt vi av små delikatesser. Chilimarinerade räkor på endiveblad, Pumpernickel med roquefortcrème och ugnsbakad röding med citroncrème.


Barnens nyårsmiddag var en favorit i repris, en pasta med kyckling i sambalsås, de älskar den rätten! Och jag kan bara hålla med, den är god!


Vår förrätt; ankleverterrin med inslag av vildand och rödvinsinkokt päron. Till varmrätt avnjöt vi lammsadel med potatisstavar bakade i ankfett med timjan och en grönsaksconfit.

Desserten åt vi efter tolvslaget (och vodkan ni vet) så tyvärr har jag ingen bild av den.. Men vi åt en chokladkaka med rom och ananas, mycket god! Till det drack vi en Tokaj, mmm jag älskar dessertvin.
Så vårt nyår var en smakupplevelse utöver det vanliga med fantastiska kockar!

Inga kommentarer: