juli 21, 2007

Lilla Filip


Idag fyller Filip 11 månader! Oj oj vad tiden går fort och han växer så det knakar och tar sig för nya saker varje dag. Det roligaste just nu är att resa på sig och gå runt saker. Men han tror han kan knata iväg på egen hand och släpper allt och faller som en fura... Han älskar att plaska i lilla poolen och kryper i och ur. När jag säger "nu ska vi äta mat" då smackar han med munnen direkt, han är ett riktigt matvrak - äter allt!

Utdrag ur samtal med Elias vid nattning ikväll:

E: Vem ska Filip vara kär i mamma?
M: Jaa, det får vi väl se när han blir större..
E: Han kan få vara kär i mig, då kan han vara kär i Tea med mig.
M: Ja, det var ju snällt! Men sen kanske han vill vara kär i någon som är lika stor som han?
E: Jaa, men vem då då?
M: Ellie kanske?
E:Ja, mamma det är en bra idé!
M: Eller Aurelia kanske?
E: Nej, det tror jag inte. Du vet, det är så långt till M o P. Så Ellie blir bra!

Ja, han är så insiktsfull min älskade Elias. Han har för övrigt börjat prata Värmlandsdialekt sedan vi kom hem.. "Mamma, jag kan prata som Nils jag.." sa han också började han ...

2 kommentarer:

annelie sa...

Vilken liten goding...

Anna-Karin sa...

Hej du, Men vad lustigt jag fick inte in den här kommentaren förräns nu.. Hmm. mystiskt. Jag kan ju bara hålla med - han är en liten goding, säger en opartisk mamma.. :)