augusti 10, 2007

Vuxenliv

Nu känns det som jag är på väg in i en ny fas.
Vi har inte längre någon bebis i huset.. (Han fyller 1 år(!) om några veckor).
Jag har inte längre korta naglar.. :) Idag var jag in till min gamla "nagelmänniska" och fixade mina naglar såå fina. Tänk vad mycket snyggare allt känns med snygga händer och naglar!
Nästa vecka åker min S o jag ensamma till London. Lovely!
Och veckan därpå börjar jag mitt nya jobb! Oiii vad spännande, läskigt och roligt det ska bli. Separationskänslor till Filip - vaddå ska inte han och jag vara tillsammans 24 timmar om dygnet längre? Frihetskänslor - att få egentid med andra vuxna människor.

På tal om egen tid.. I går kväll ville Filip verkligen inte sova han bara skrek o skrek och kom inte till ro. Till slut blev det bara för mycket så jag sa till S, nu går jag ut.. tog stavarna och gick hem till grannen och sa; Nu går vi! Vi var ute och gick i en timme och det var så skönt. Hjärnan rensades, stressen inuti bröstet lade sig och jag kände mig genast lättare. Sedan kom jag hem till ett tyst hus och drack te och läste en tidning, mys.

Dagens Elias citat : "Vad tjocka.. eh.. läppar Filip har", säger han och klappar på de små hamster kinderna..

Filip säger Ta' Ta' (= tack tack) och bugar med huvudet nu när man ger honom någonting, speciellt mat. Såå gulligt!

1 kommentar:

Maria sa...

Åh, hoppas ni har haft det underbart i London! Ringer i vekcan så vi kan prata av oss:) KRAM