juni 11, 2007

Business woman

Jaha, då var man back in business! Första arbetsdagen på typ ett år och dessutom på en NY arbetsplats efter 12 år på samma.. Hur det kändes? Jo, bra faktiskt. Spännande och overkligt på samma gång. Men det största problemet just nu är kläderna.. efter att ha varit hemma-mamma finns det inte mycket kvar i garderoben som passar för ändamålet typ. Det blir till att shoppa upp lite nytt!

Jag ska bara jobba den här veckan sen börjar jag "på riktigt" i slutet på augusti, så det blir en mjukstart och det känns bra. Jag ser massor redan dock, så det kliar i fingrarna kan jag säga... MEN det gäller att jag inte rusar på, jag behöver begränsa mig och ta ett steg i taget.

Igår kom Elias hem med farmor i buss från Värmland. Det har gått så bra de här dagarna hos mormor och morfar. Han har varit med på mina tvilling-kusiners student, (som för övrigt var två småtjejer när de var brudnäbbar på Stefans och mitt bröllop, tur att det bara är de som blir äldre..:)

OCH han har med morfars hjälp lärt sig att cykla utan stödhjul, eller lärt sig, han kunde det snarare på direkten.. Fantastiskt! Ett sort steg och han är så stolt, när han kom hem skulle stöden av på cykeln här direkt så han kunde visa, och inga problem, det går som en dans!

Också hade dom blåst upp den stora valen som han har att simma med i poolen.. därav dagens Elias citat: "Jag tror att mamma får komma och hämta mig nu så kan valen följa med till skolan istället" (När de skulle till skolgården och ta emot studenterna)

Filip är med farmor den här veckan när både jag och Stefan jobbar. Jag är såå tacksam för att vi har sådana gulliga föräldrar som stöttar oss i vått och torrt! Det är guld värt!

2 kommentarer:

Maria sa...

Skönt att hitta en bra anledning för att shoppa lite eller hur? Sorry att jag inte går på den om att du inte har något i garderoben hi hi. Du och Joakim är lika shoppinggalna:) STOR KRAM!!!

Anna-Karin sa...

Mmm.. men nu ÄR det verkligen så..)KRAM