juni 19, 2007

Update

Här kommer äntligen lite update ur mitt liv..

Jobbveckan förflöt bra. Det var roligt att komma ut i arbetslivet igen. Och det börjar gå upp för mig nu vilken fantastisk arbetsplats jag kommer att ha. Jag jobbar på ett slott!! Det känns verkligen förmånligt att få vara i den underbara miljön och ha den lugna omgivningen precis utanför porten. Alla som jobbar där verkar väldigt gulliga och jag kände mig välkommen direkt så det här kommer att bli bra!

Nu har jag dock blivit sjuk.. Har haft ont i hals och bihåla, men idag känns det lite bättre. Filip åkte ju på en omgång till så han äter penicillin igen - Dubbelsidig öroninflammation stackare! Så det är ju inget konstigt om jag fått någon släng av hans baciller.

Farmor var här hela förra veckan och tog hand om ruljansen här hemma.Det har gått så bra, trots att hon ju fick ta hand om en Filip med runt 40 graders feber i typ tre dagar, och hämta och lämna Elias på dagis, och laga mat och..Ja, hon är verkligen en sann pärla!! KRAM & TACK för att Du gjorde det möjligt för mig att jobba den veckan.

Idag hade vi sommaravslutning på dagis. De hade uppvisning med sång och spel för alla oss föräldrar och sen hade Mjau (en thaifröken) gjort sina berömda kycklingspett som ALLA barnen älskar plus annan Thaibuffé - såå gott!

Förra veckan var jag hos min kinesiolog på behandling och jag fick väl det bekräftat som jag känt av en tid - jag har typiska utmattnings symptom typ spända käkar och ofta ryckningar i ögonen och det känns som en hinna för ibland. Jag behöver verkligen tänka mig för så jag inte hamnar i den fällan igen, vila och egen tid är nog receptet för mig just nu. Jag vill ju också känna mig pigg och kry när jag sätter igång nya arbetet i augusti, därför känns det bra att jag har sommaren ledig!
Och, jag ska bli bättre på att lägga mig i tid, så nu ska jag gå och sova - Godnatt.

Inga kommentarer: