juni 07, 2007

Yippie, Ny spis! Såå fin, och det bör den vara... Tänk att jag alltid ska fastna för det dyraste... Nåja, nu kan vi börja äta igen. Jag köpte spisen i tisdags och de levererade den samma dag. Men.. en liten detalj - när de kom med den var det fel spis. Jag hade beställt en s.k trefas och det kom en enfas. det skulle inte bli bra att installera den för då kan det säga pang för både spis och hus..

Så igår när vi skulle ha några kompisar här blev det grillat och som tur är bor de alldeles bredvid oss så vi gick fram och tillbaka med plåtar och pajer .. Men gott blev det! Och vi hade så mysigt, det är så kul att vi har börjat umgås med folk här i området, dels för Elias med kompisar, dels för oss då vi ju har "krypavstånd". (Snart ska jag sluta amma..). Ochså är ju L o J så roliga att vara med och Elias o F leker så bra. Stefan och J groggade i kapp med målen i fotbollen så det blev nog lite sisådär med rak gång hemåt för J... :)

I morse kom den rätta spisen - skönt!

Pappa var här i krokarna och körde lastbil idag så Elias åkte med honom hem och ska vara där tills på söndag då han åker buss tillbaka med farmor. När jag hämtade honom från dagis och F fick veta att Elias skulle gå hem och vara ledig imorgon blev han såå ledsen och det var verkligen såå på riktigt. Tårarna började rinna och han kramade Elias. Men så söta, det är vänskap det!

Jag ringde till Elias förut, lastbilsturen hade tagit 3-4 timmar men det hade gått bra. Nu hade han inte tid att prata med mig.. I och för sig gott tecken, men jag saknar honom redan.. tomt, tomt- min lilla gulleplutt. Han börjar verkligen bli stor nu.

Dagens Elias citat; "Det är kul att vara här utan mamma och pappa, det sa jag på dagis också"

2 kommentarer:

Maria sa...

Ha ha ha, Elias är för skön! Kram Maria & Jocke

Tvillingmor sa...

Skönt att se att det gått bra på nya jobbet! ROLIGT!

Jag måste komma och titta på stället du ska härja runt på nu ;-)

Kramis Ma