maj 05, 2007

En vanlig lördag

Det börjar bli mer regel än undantag nuförtiden med barnkalasandet.. Idag var det F's tur att fylla tre. Så klockan ett bar det iväg på vinglig snabb cykel för Elias med mej rusande efter. Sena som vanligt, trots att det bara är några meter hemifrån oss. Men ett kul och fint ordnat kalas blev det i timmarna två!

Det märks ändå skillnad på kalas för tre och fyraåringar. Ska jakten på "bästa" kalaset börja redan vid fyra?? För några helger sedan var Elias på ett kalas vid Arlanda Stad - Barnens Djungel. Ett ställe, hur kul som helst för barnen och perfekt att ha kalas på. Men dyrt förståss 120:-/barn. På det här kalaset var det 14 barn..

Och, det var inte vem som helst som hade kalaset... det var Tea.. Tjejen som Elias är kär i, och hon i honom. Ja, dom är för härliga barn. Häromdagen kom Elias hem och sa; Idag lekte Tea och jag pappa och bebis och då sa Tea att jag skulle säga till dig mamma: - "Jag är kär i Elias och han är min gulleplutt". Och Tea hade gått hem till sin mamma och sagt - "Mamma, jag ska gifta mig. Med Elias, jag är såå kär i honom. Snacka om totalt utrycksfulla, ohämmade små liv. Underbart!

Inga kommentarer: