maj 29, 2007

Kosmisk Inspiration

Det händer så mycket i mitt liv nu. Det känns som nya grundstenar håller på att läggas på plats. Jag känner mig cool i sammanhanget, det känns naturligt på något vis. Jag tror att ha blivit tvåbarns- mamma har gjort mig än mer grundad. Jag tar saker som dom kommer och oroar mig inte i onödan för vad som ska ske framöver. Jag känner mig modig, och som min mentor sedan många år tillbaka brukar säga "du är större än så Anna-Karin". Jaa, jag börjar nog faktiskt att se det nu och kunna ta in det också. Jag har en uppgift här i livet, jag är här i ett syfte att sprida mina vingar över andra och till andra. Jaa, vet ni att jag faktiskt är en ängel..:)

"Som en ängel har du landat, här i vårat hem, välkommen till jorden min vän, välkommen hem", det sjöng jag för min lilla Filip på hans dop. En alldeles underbar sång som talade direkt till mitt hjärta första gången jag hörde den!! Och på lördag ska jag sjunga den igen på ett annat dop för en liten Casper!

Jag har under en längre tid varit ganska långt borta från min andliga sida, men jag känner att jag börjar närma mig den igen. Jag har så mycket kraft att hämta därifrån, och när jag litar på mig själv så känns det så tryggt och grundat.Vad menar jag med min andliga sida då? Jo, det är när jag tar fram min insida och bara är i stunden, möter det som dyker upp och litar på att det som sker det sker och att det är det rätta just då - då blir alla möten och alla platser heliga och unika!

Jag brukar ta något som kallas för insiktskort. Och vet ni vad som kom till mig nu...

"Kosmisk inspiration ska fångas i stunden - sedan är den borta"

Jag tror att det var just det jag gjorde när den här dagens bloggande kom till - fångade den kosmiska inspirationen... :)

2 kommentarer:

Maria sa...

Så glad jag blir att du har hittat tillbaka till din andliga sida. Du är en underbar människa och vän och du besitter en kraft att flytta berg. Stor kram till dig min älskade vän!

Anna-Karin sa...

TACK Maria! Och jag kan bara säga detsamma till dig min älskade vän. Änglakram från mig.