maj 08, 2007

Minnet sviker

Alltså, mitt minne är så uselt.. Jag måste t om tänka efter vad jag egentligen har gjort idag.. och då menar jag Tänka efter... Jag har bättre långtidsminne än korttids ändå.. Siffror har jag lätt för att komma ihåg. Också kan jag ju hela augustis namnsdagar.. O det är inte dåligt det.. Snacka om onödigt vetande :) Av någon anledning, vet inte vilken, lärde jag mig det när jag var ganska liten, kanske 11-12 år, och sen har det suttit där. Nu har i och för sig vissa namn bytts ut, men ändå. Jag har hört andra som kan just augusti, och varför just den månaden fastnar kan man ju undra..??

Nu poppade dagens händelser upp, inget spektakulärt - bara lite tandis med Elias, skoshopping!!, parken, laga mat, äta mat, natta barn och nu sitter jag här.

Dagens Elias citat : "Mamma vet du, jag har tänkt på en sak. Under brännnässlorna tror jag att det sitter humlor som bränns"

3 kommentarer:

Maria sa...

Dåligt minne? Vet knappt vad minne är... Inte visste jag att du är en sån hejare på augustinamnen, önskar att jag också hade en sådan rolig kunskap;) Hoppas det är ok att jag lägger till dig på min bloffrunda? Hojta till annars. KRAM

Maria sa...

Ha ha ha, nu skrattade jag gott!! Bloffrunda, vad är det??? Bloggrunda ska det ju vara.

Anna-Karin sa...

Hej vännen, Jag står gärna med på din bloffrunda! :):) KRAMIS