maj 08, 2007

Pilates

Jag har hittat ett underbart ställe som har yoga och pilates med barnpassning. Det heter Egen Tid och kan verkligen rekommenderas!

Jag går på Pilates och det känns verkligen som en sund träningsform där man får med både kropp och själ till 100%. Det riktigt känns att det är dom djupa musklerna man jobbar med, man blir inte speciellt svettig men träningsvärk får man. Perfekt också att kunna ha Filip med sig. Och de tar verkligen bra hand om barnen. Idag var första gången han varit vaken hela tiden, annars har han somnat på en axel och sedan legat och snusat i en babysitter med en filt över ögonen.. Namnet på stället talade direkt till mig när jag fick höra talas om dom. det är precis vad jag behöver just nu - Egen Tid. Och bara den lilla timmen är guld värd. Att bara få vara med sig själv och inte behöva ha fokus på flera saker samtidigt, som det ju faktiskt blir när man har småbarn. Att också få in den andliga biten i träningen är så bra för den saknar jag annars i mitt liv. Tidigare mediterade jag en del och gick på olika spännande behandlingar. Men nu har det inte funnits så mycket tid till det. Men Egen Tid ser jag som ett första steg att ta mig tillbaka till där jag vill vara.

Att ha småbarn är underbart, men också så krävande. Det är så lätt att glömma bort - och tappa bort sig själv i allt det där vardagliga som måste funka. Det känns som en klyscha - se till att du även får tid för dig själv - Men det är ack så sant!

Min egen tid nuförtiden är mestadels förlagd till sena kvällar som den här, när barnen har somnat. Det är så skönt att få den tiden, men jag blir samtidigt rätt så trött också eftersom jag då inte sover så många timmar per natt. Men jag väljer att ha det så. Min egna tid vaken är viktigare än min sovtid just nu..

Börjat planera Elias kalas. Han har berättat vad det ska vara för dukning idag. "Jag fyller år så då får jag bestämma; killarna ska ha Batman-glas och Spiderman tallrikar. Tjejerna ska ha ponnyhästar-glas och prinsesstallrikar"
Jaa, är det genetiskt eller?? Vi får väl se hur det blir med det där..

Ikväll har min egna tid bestått i att foga sista biten i tvättstugan. Nu är det klart! Passade på att foga om i våran lilla dusch också. Jag har blivit en klippa på det här nu :)

Men nu säger jag faktiskt Godnatt...

2 kommentarer:

annelie sa...

Hej Anna-Karin. Hittade hit från Marias sida. Vad kul att du också har startat en blogg! Vi håller på att förbereda kalas för fullt vi också, Nils fyller 1 på söndag! Kram Annelie

Anna-Karin sa...

Hej Annelie, Vad kul att höra från dig. Det var faktiskt från din blogg jag fick inspiration att göra en egen, så Tack! Men blir Nils 1 år redan, oj oj vad fort det går. Grattis till honom i förskott!! Kram