maj 11, 2007

Skrikdag

Jaha, det är väl så typiskt.. Idag som jag har massor att fixa med så är Filip bara så jobbig. Vill inte vara själv för en sekund, sitter och skriker och gråter och tappar sina saker så han inte når dom. När jag tar upp honom blir han glad och tyst som en mus - såå nöjd..Grr. Men jag fick iallafall bakat mina muffins till kalaset, de blev jätte fina. Garnerar dom imorgon förmiddag.

Tvättmaskinen har ju tyvärr inte blivit installerad ännu så jag fick använda den gemensamma tvättstugan ännu en gång. Ner med onöjd Filip i vagnen, kånka med sig den tunga tvättkorgen och påsen med tvättmedel, sköljmedel, och förståss, Tabort till alla matfläckar på Filips kläder... parkera vagnen utanför och i ilfart in och fixa med tvätten innan Filip lackar ur totalt där utanför. O tänk vad fort den där timmen går innan vi ska göra samma procedur igen plus kånka upp Blöt tvätt för att hänga ut hemma också...Slit och släp.

Nu har jag gjort skattjaktskartor (med bilder) till kalaset - istället för fiskdamm. Elias och jag ska packa döskallepåsarna imorgon med godis, dinosauriefigurer, tatueringar och lite sånt kul.

Dagens Elias citat: När vi var på Kolmården var Filip i din mage, men nu har han ju kommit ut - det är skönt för Filip det.

3 kommentarer:

annelie sa...

Elias kommentarer är för härliga. Det är superkul att läsa dem!

Maria sa...

Älskade vän, hoppas du får tid att vila lite också mellan alla dina projekt;)

Anna-Karin sa...

Annelie: Ja, Elias är verkligen så rolig nu. Jag vet inte var han får allt ifrån, och alla uttryck som bara kommer ur honom! Härliga små liv!
Maria: Vila ja, i nästa liv kanske:). Nej skämt åsido, jag ska verkligen ta egen tid nu det närmaste! Jag behöver det.
Kram till Er!!