maj 09, 2007

Kalas

Så mycket att fixa med! Elias kalas på lördag, det kommer 10 barn! Jag ska baka muffins och göra varsin tårta av till var och en, också har Elias och jag beställt dödskallepåsar till skattjakt. Jag fick honom också att vilja ha det på tallrikarna och glasen till killarna. Då blev mamma glad - det måste ju matcha - det blir snyggt- svart och rosa dukning. Hoppas på bra väder så vi kan vara ute, så de inte river allt som finns inne i huset..

Sen blir det kalas med farmor o farfar på söndag. Mormor o morfar o moster kommer nästa helg. Så det blir firande i många dagar o många paket antar jag... Jag brukar säga till Elias att snart har han så mycket saker att han inte själv får plats inne utan får flytta upp på taket.. Då skrattar han gott.

Äntligen kom den nya tvättmaskinen o tumlaren! Men.. tror du att den var enkel att installera då?? Icke. För korta anslutningsslangar till vatten o avlopp och fel "ploppar" i väggen hos oss. SUCK. Inget tvättande idag heller alltså. Blir nog tvungen att boka en till tid i tvättstugan innan vi får vårat installerat... Why make it easy?

Dagens Elias citat: Jag vill inte gå till dagis idag. Kompisarna bara springer och springer runt runt o jag blir så trött. O det finns ju ingen pall att sitta på.

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag och Joakim tittade in på Barnens djungel och vi är helt överens om att Elias kalas kommer att bli mycket mer pesonligt, mysigare, roligare och godare mat/kakor än vad det är hos dem;) KRAM

Anna-Karin sa...

Tack Maria och Joakim, och ja, det tror jag också faktiskt! KRAM